fbpx

FAQ

PYTANIA I ODPOWIEDZI

Przydatne informacje

Jak dostać się do panelu klienta?

Od 01.06.2021 jesteś obsługiwany przez nowy system zarządzania. Możesz się dostać do niego klikając na https://ebok47.enterpol.pl/

Loginem jest Twój numer klienta, a hasło startowe znajduje się na Twojej umowie. W przypadku problemów zadzwoń do naszego Biura Obsługi Klienta.

Jeżeli chcesz uzyskać dostęp do danych sprzed 30.05.2021 zaloguj się na: https://ebok.enterpol.pl/

Jak sprawdzić status swoich płatności oraz pobrać fakturę?

Możesz to wykonać logując się na https://ebok47.enterpol.pl

Następnie przejdź do -> Płatności:

Poniżej widoczna jest lista faktur i rozliczeń:

Klikając na „Pobierz PDF” możesz pobrać faktury za swoje usługi.

Jak sprawdzić swoje usługi?

Możesz to wykonać logując się na https://ebok47.enterpol.pl

Następnie przejdź do -> Moje usługi:

Tutaj znajdziesz przydatne informacje o usługach i czasie trwania umowy.

Internet

Co to jest łącze symetryczne?

To takie łącze, w którym pobieranie i wysyłanie danych odbywa się z tą samą prędkością.

Co zrobić, jeżeli urządzenie bezprzewodowe nie wykrywa mojej sieci WiFi?

Jeżeli mimo bliskiej odległości do routera Twoje urządzenia nie wykrywa sieci bezprzewodowej, należy spróbować podłączyć się kablem do routera. Jeżeli w sposób przewodowy Internet będzie działał, oznacza to, że prawdopodobnie router zrestartował się do ustawień fabrycznych. W takim przypadku zalecana jest ponowna konfiguracja urządzenia. Można ją przeprowadzić samodzielnie, lub wezwać naszych Techników [usługa dodatkowo płatna, według cennika]

Czy podczas awarii mogę przepinać kable w swoich urządzeniach?

Nie możesz. Jedyną dozwoloną czynnością jest odłączenie zasilania i ponowne jego włączenie. Jeżeli zaobserwowałeś nieprawidłowe działanie usługi zgłoś je nam. Sprawdzimy, udzielimy informacji lub pokierujemy Cię jakie czynności wykonać.

Czy blokujemy porty w naszych usługach?

Nie blokujemy żadnych. Każdy użytkownik otrzymuje od nas publiczny adres IP i pełen zakres portów do wykorzystania.

Czy mogę samodzielnie zmieniać ustawienia routera?

Tak, nie blokujemy w żaden sposób dostępu do ustawień routera zakupionego/dzierżawionego w naszej firmie. Nazwa użytkownika i hasło pozostają domyślne dla danego urządzenia.

Należy jednak mieć na uwadze, że pobieramy opłatę 100 zł za skonfigurowanie routera, który nie działa prawidłowo w wyniku zmiany ustawień przez Klienta.

Jedyną czynnością, którą sugerujemy wykonać w razie konieczności we własnym zakresie jest zmiana hasła do sieci bezprzewodowej.

Dlaczego Internet zwalnia na Wi-Fi?

Wykorzystywane w Wi-Fi standardy 802.11b, 802.11g oraz 802.11n wykorzystują pasmo 2,4 GHz. W tym samym zakresie pracują takie urządzenia jak Bluetooth, kuchenki mikrofalowe, telefony bezprzewodowe, radary meteorologiczne, radiowa telewizja przemysłowa oraz wiele innych. Efektem działania niektórych z tych urządzeń może być zagłuszanie sygnałów Wi-Fi i ograniczenie zasięgu urządzenia. Istotne są też odległość od nadajnika i przeszkody na drodze pomiędzy urządzeniem WiFi a komputerem oraz szyfrowanie transmisji. Dlatego testując prędkość łącza internetowego np. na stronie https://www.speedtest.net/server/enterpol daje się zauważyć różnice w wynikach pomiędzy łączem realizowanym drogą radiową, a łączem zestawionym za pomocą kabla. Przy testowaniu prędkości łącza rekomendujemy kablowe połączenie komputera z urządzeniem abonenckim.

Dlaczego nie mam Internetu na nowo podłączonym komputerze bądź routerze?

Aby móc skorzystać z usługi Internetu na nowym urządzeniu należy zgłosić jego adres fizyczny [adres MAC] do Biura Obsługi Klienta.

Dlaczego nie osiągam prędkości deklarowanych w ofercie?

Osiągane prędkości zależne są od posiadanych przez Państwa urządzeń. Wolno działające lub/i stare urządzenia mają bezpośredni wpływ na wynik pomiaru. Przed wykonaniem testu proponujemy zaktualizować system do najnowszej wersji oraz sprawdzić czy wszystkie sterowniki są aktualne. Aby pomiar był jak najbardziej zbliżony do rzeczywistych wartości należy odłączyć wszystkie urządzenia podłączone do sieci oraz uruchomić test na urządzeniu, które jest podpięte do sieci przewodowo.

Dlaczego mój Internet zwolnił do prędkości 512kb/s?

Wraz z nowym systemem rozliczeń zostało wprowadzone nakładanie ograniczenia prędkości Klientom, którzy posiadają niezapłacone faktury. W takim wypadku należy niezwłocznie uregulować zaległe należności. Jeśli ograniczenie prędkości zostało nałożone po opłaceniu wszystkich faktur należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.

Jak sprawdzić adres MAC na komputerze z systemem Windows?

Adres MAC składa się z 12 znaków z zakresu 0-9, A-F. Posiada go każde urządzenie mające działać w sieci Internet – komputer, tablet, smartfon czy router WIFI.
Dla komputerów z systemem operacyjnym Windows, adres MAC można sprawdzić poprzez komendę „ipconfig /all” wpisaną w wierszu poleceń.

Aby uruchomić wiersz poleceń wciśnij razem na klawiaturze przyciski Windows [rysunek flagi] oraz R, w okienku, które się pojawi wpisz cmd:

Następnie wpisz polecenie „ipconfig /all” i zatwierdź ENTER. Zlokalizuj interesującą Cię kartę sieciową i zanotuj adres fizyczny.

Jaki jest miesięczny limit danych?

Klienci Enterpol pobierają dane w ramach swoich usług bez żadnych limitów.

Potrzebuję stałego adresu IP, co zrobić?

Nic trudnego. Bez wykupienia dodatkowej usługi wszystkie adresy IP przydzielane przez nasze urządzenia zmieniają się w czasie. Jeżeli zależy Ci na stałym adresie IP skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta i zamów dodatkową usługę.

Jak prawidłowo podłączyć router DIR 825/EE do sieci ENTERPOL?

Aby usługi abonenckie działały poprawnie, niezbędna jest prawidłowa konfiguracja i podłączenie urządzeń.

Jak prawidłowo podłączyć switch DGS 1100-08 dostarczony przez ENTERPOL, żeby uruchomić usługi?

Aby usługi abonenckie działały poprawnie, niezbędna jest prawidłowa konfiguracja i podłączenie urządzeń.

Jeżeli posiadasz usługę multiroom, dodatkowy dekoder powinieneś wpiąć w port nr 3.

Telewizja

Brak obrazu w telewizorze. Co zrobić?

W pierwszej kolejności sprawdź czy wszystkie kable są odpowiednio wpięte do urządzeń:

Następnie sprawdź, czy korzystasz z właściwego źródła sygnału, wykorzystaj w tym celu przycisk Source [Źródło] na swoim telewizorze i wybierz właściwy port HDMI:

Jeśli po wykonaniu tych czynności nadal nie masz prawidłowego obrazu, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta i zgłoś problem.

 

Czy do podłączenia IPTV Jambox mogę wykorzystać kabel koncentryczny?

Niestety, nie ma takiej możliwości. Dostarczana przez nas usługa IPTV wymaga innego medium transmisyjnego – skrętki [UTP, FTP].

Jeżeli chcą państwo zostać naszymi klientami w przyszłości, dobrze jest wcześniej zaplanować prawidłowe rozmieszczenie okablowania w swoim mieszkaniu. W przeciwnym wypadku, może się okazać, że instalacja będzie niemożliwa lub będzie wymagać ułożenia dodatkowych kabli w sposób mało estetyczny.

Dlaczego nie mogę przełączać kanałów TV pilotem?

Sprawdź baterie w pilocie i je wymień – to najprostsze i najczęstsze rozwiązanie tego problemu. 🙂

Obraz w TV zacina się, jest niewyraźny. Co zrobić?

Przyczyn takiego zachowania usługi jest wiele. Problemem mogą być ustawienia samego telewizora, bądź wady kabla sygnałowego. Jeżeli weryfikacja ustawień i okablowania nie przyniesie poprawy, należy odłączyć na około minutę dekoder od zasilania i po ponownym podłączeniu zweryfikować jakość obrazu.

Sygnał telewizyjny Jambox, jest przesyłany do nas ze Śląska i Warszawy, w związku z tym należy mieć na uwadze, że może występować czasowe pogorszenie jakości odbieranego sygnału. Jeśli jednak taki stan trwa dłuższy okres czasu, należy poinformować o tym Biuro Obsługi Klienta. Zweryfikujemy, czy problem pojawił się po stronie naszego Dostawcy usługi, czy też awarii uległ element naszej sieci. Zalecamy jednak zweryfikowanie, czy problem nie leży po stronie urządzeń Klienta, gdyż w takim przypadku serwis będzie płatny.

Po włączeniu dekodera pojawia się komunikat o aktualizacji. Co zrobić w takiej sytuacji?

Pozwól, aby Twoje urządzenie się zaktualizowało. Nie musisz wykonywać żadnych dodatkowych czynności. Tego procesu nie powinno się przerywać. Po zakończonej aktualizacji wyłącz i włącz ponownie STB.